12 Mayıs 2013 Pazar

Sineğin Göze ve Boğaza Kurt Atmasına KESİN ÇÖZÜM

Boğazınızda yanma, sızı, gıcık gibi bir durum hissederseniz bunun için size önerimiz boğazınızı günde birkaç defa sirkeyle gargara yapın ve tükürün. Bunu gün içerisinde sık sık tekrarlayın. Ayrıca günde iki fincan sirke içebilirseniz için. Sirke biraz keskin olur içemem derseniz, o zaman bir elmanın kabuğunu sirkede bekleterek keskinliğini azaltabilirsiniz veya sirkeyi suyla karıştırarak da içebilirsiniz.
Köylerde hayvancılıkla uğraşan insanlarda sık görülen bir rahatsızlıktır, sineğin göze ve boğaza larva bırakması, kurt atması. Eğer sinek gözünüze kurt atarsa o zaman da gözlerinize mutlaka limon suyu damlatın. Biraz yakar ama mecburen dayanmak zorundasınız.
Bu konuyla ilgili bir çözüm de değerli bir üyemizden geldi. Kendisine teşekkür ediyor, sevgilerimizi gönderiyoruz
  • Teyzemin gözüne sinek carpmis
  • Annemde kasaptan taze et getirtti
  • Gözüne sardi ama kadinin gözü doluydu kendisi köyde yasiyo bize gelmiş
  • Ve bi kaç saat sonra butun kurtlar ete dolmuş, bu şekilde kurtuldu...
Boğazda gıcık, yanma, batma, sızı

68 yorum:

  1. dağ köyünde bir tanıdığım bu rahatsızlığı yaşıyordu sayfa sahibine danıştım hiç duymadım araştırayım dedi bende duymamıştım köylerde hayvancılık işi ile uğraşanlar da olurmuş genelde araştırdı ve bana yazdı sağolsun sirkeyle dediğini uyguladılar 3 gün sürmedi neşeyle beni aradı kurtuldum dedi allah razı olsun duyarlılığı için teşekürler sayfanın kalabalıklığını görünce umursamaz ama şansımı deneyeyim demiştim hızır gibi yetişti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sinek özellikle yaz aylarında koyun sürülerinin olduğu yerde ekseriyetle olur.insanın ağzına veya gözüne attıkları larvalar genizde ve boğazda kaşınmaya ve hapşırmaya neden olur. Adeta ağır bir grip gibi etkiler... Bir iki yudum sek rakı iyi gelir.

      Sil
  2. Ne demek efendim, sayfa ne kadar kalabalik olursa olsun, bütün okuyucularimiza karsi ayni hassasiyeti gösteriyoruz, zaman zaman gecikmeler olabiliyorsa da hiç kimseyi cevapsiz ve çaresiz birakmamaya özen gösteriyoruz. Hepinize iyi günler diliyor, bizi takip etmeye devam edin diyoruz. Hosça kalın, sevgiyle kalın...

    YanıtlaSil
  3. KULAĞINDAN 25 ADET KURT ÇIKTI

    Kayseri'de 52 yaşındaki çiftçinin, sineğin larva bıraktığı iltihaplı kulağından 25 adet kurt çıkarıldı.

    Yahyalı ilçesine bağlı Senir köyünde geçimini çiftçilikle sağlayan ve çocukluğundan beri kulak iltihabı rahatsızlığı çeken Ali Aydın, bir sineğin girmeye çalıştığı kulağından kurt çıktığını görünce, Erciyes Üniversitesi (ERÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi'ne başvurdu. ERÜ Tıp Fakültesi Kulak Burun Boğaz Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. İsmail Külahlı, Aydın'ın kulağından 25 adet kurt çıkardı.

    Ali Aydın, çocukluğundan beri kulağında rahatsızlık bulunduğunu, zaman zaman Kayseri'deki çeşitli hastanelerde tedavi gördüğünü anlattı. Yaklaşık 25 yıl önce Ankara'daki bir hastanede kulağından ameliyat edildiğini, operasyonun ardından rahatsızlığının geçtiğini düşünerek bir daha sağlık kontrolüne gitmediğini belirten Aydın, şunları söyledi:

    ''Kulağıma girmeye çalışan bir sinekten kuşkulandım. Kaşıntı başladı ve kulağımdan kurt çıktığını gördüm. Korktum ve Yahyalı'daki hastaneye gittim, oradan Kayseri'ye sevk ettiler. Hocam ameliyata gerek duymadan kurtları çıkardı. Kurt çıktıktan sonra rahatladım. Çocukluğumda üzerinde durulsaydı bu rahatsızlığı yaşamazdım. Üstünde durmadım, 52 yaşına geldiğimde aklım başıma geldi.''

    Prof. Dr. İsmail Külahlı da dünyada enfeksiyon hastalıkları içinde grip ve nezleden sonra en sık görülen enfeksiyon hastalığının orta kulak iltihabı olduğunu vurguladı. Bu rahatsızlığın daha çok ilk 5 yaşta görüldüğünü, uygun tedaviyle yüzde 80-90 oranında tamamen giderilebildiğini belirten Külahlı, ''Uygun tedavi yapılamayan, tedavisi takip edilemeyen hastalarda kalıcı hasarlar bırakır. Duyma bozukluğu, menenjit, yüz felci gibi ciddi komplikasyonlar ortaya çıkabilir'' dedi.
    ''25-30 KURDUN KULAKTA OLMASI DEHŞET VERİCİ BİR TABLO''

    Ali Aydın'ın çocukluğunda başlayan rahatsızlığının zamanında yeterli tedavi edilemediğini anlatan Külahlı, şunları kaydetti:

    ''Hastamız çocukluğunda yetersiz tedavi edilmiş, düzenli takip edilememiş. Bu sadece hastanın hatası değil. Kulak hastalıklarının çok iyi bilinmediği, iyi takip edilemediği, hasta doktor uyumunun olmadığı durumlarda böyle tablolar ortaya çıkabiliyor. Hastamız çiftçi, hayvancılıkla uğraşıyor. Çevremizde bulunan mavi, yeşil sinekler, bir dönem larvalarını, yumurtalarını sıcak ve nemli bir ortama atıyorlar. Larva orada büyüyor, gelişiyor, sayısı artıyor ve yayılmaya başlıyor. Aslında fırsat bulsa bir süre sonra büyüyecek, uçup gidecek. Hastamızın da bu şekilde kulağına yerleşmiş, büyüyüp etrafına doğru yayılmış. 20-25 tanesini ben çıkardım. Bir kaçı da kendisi çıkmış. Yani 25-30 kurdun kulakta olması dehşet verici bir tablo. Hasta, kulağında bir şeyler oynadığını söylüyor. Bunların tedavisi zaten kolay. Bu ilginç olay nedeniyle kulak iltihabı konusunda uyarıda bulunmak istiyorum. Kurtları tamamen temizledik, çıkardık, hiç bir sorun kalmadı. Daha sonra kulak iltihabının tedavisine devam edeceğiz.''
    Alıntı
    Sabah.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende sinek kaçtı boğazıma kurt attı bir hafta çektim halaadaha çekiyorum doktor faranjit dedi geçmedi başka doktora gittim oda sinüzit dedi annemin köyde bı kumacik ilacı vardı közün üstüne attım sıcak su döktüm havlu örttüm kafama sonra kurtlar sogalcan gibi dökülüyor günlük 20tane dökülüyor halaadaha bitmedi doktor kontizonlu ilaç verdi iyi geldi kontil diye biilac ama halaa kötüyüm

      Sil
    2. Kardeş benim boğazımada sinek sıçtı közde dumanına durduğun otun adı neydi bana yardımcı olursan sevinirim

      Sil
    3. Bam otu göz otuda deniliyor boğaza attıysa otun tohumunusigaraya sarın için geçer hemen

      Sil
  4. 3,5 aylık bebeğin kulağından sinek kurdu çıktı

    Tıpta çok nadir rastlanan bir olay, görenleri hayrete düşürdü. Boyabat Karacaören köyünde 3,5 aylık bir bebeğin kulağından sinek kurdu çıktı. Dilara Çelik adındaki bebek iki kez doktora götürülmüş ve anne babasına bebeğin rahatsızlığının orta kulak iltihabından ileri geldiği söylenmiş. Ancak 6 gün boyunca ağlaması dinmeyince ve üstelik kulağından kan gelmeye başlayınca Dilara bebek muayene için Dr. Sabri Tazkır’a götürülmüş.
    Muayenede kulakta bir sinek kurdu olduğu görülmüş ve kulaktaki kanamanın da bu sinek kurdu tarafından kulak zarının tahrip edilmesinden kaynaklandığı anlaşılmış. Sinek kurdu kulaktan çıkarıldıktan kısa süre sonra kulakta kanama durmuş ve kulak zarındaki tahribat da ilaçla tedavi edilmiş. Bu tür vakaların tıpta çok nadir görüldüğü ifade ediliyor.

    YanıtlaSil
  5. gözüm bikaç aydır kaşınıyo ve kızarıyodu biraz.bu akşam yine gözüm kaşınmaya başlayınca acaba bişeymi kaçtı diye bakarken hiç ummadığım bişey gördüm.çok ince iplik gibi, beyaz bi kurt.bidaha baktım göz kapağımın ucuncaydı.acaba benmi yanılıyorum diye baktım kayboldu.gördüklerim gerçekmi diyerekten internetten baktım şuan ve böyle bişey varmış.şok haldeyim.ama hala şüpedeyim o değildir diye konduramıyorum.gözümde kurt varmı yokmu emin olmak istiyorum.görmek mümkünmüki benim gördüğüm şey gerçekmi acaba.bide limon ve et bağlama gibi başka yolu yokmu bunun.başka bi sitede otu yakıp sisi gözüne tutuyolarmış ve kurtlar dökülüyormuş.söyleyen kişide benim gibi o otun ne olduğunu soruyordu.yardımcı olurmusunuz lütfen :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adana kozanda kumacık otu dıyorlar

      Sil
    2. gülhatmi diye geçer aktarlarda

      Sil
    3. gülhatmi diye geçer aktarlarda

      Sil
    4. Bana 4-5 sefer bulaşta gözümede boğazımada gözde 2-3 gün anne sütü damlatırsan çok rahat temizliyo boğazda ise kumacık otunun tohumunu yakıp dumana karşı azınızı açarsanız ve ensenize vurursanız yavaş yavaş döküldüğünü göreceksiniz.
      İşallah yararım dokunur

      Sil
    5. Mah otu deniyor bizim burda benimde şu an 5 yaşındaki kızıma kurt düşmüş gözüne gözündeki ni yaban tezeiyle soğan sarımsak kabu birazda sıvı yağla demir biseyde yakdim mah otunu tohumuyla birlikte dumanın usdune koydum dumana cocu tuttum gözündeki döküldü ama şimdide oksureyi başladı acaba bogazindami var diye düşünmeye başladım

      Sil
  6. Merhaba benim gözüme sinek kaçtı çıkaramadım bişey olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. göze sinek, toz, kirpik gibi yabancı cisim kaçtığında bir fincan suya gözünüzü daldırıp, bikaç defa kapatıp açın. Böylece gözde ne varsa suya düşecektir..

      Sil
  7. Ben emin degilim, bu gun sali, pazar gunu biryere gitmistim ve o yerden sonra bogazimda kagut gibi birsey hisettim. Yutsam yutukmuyor, oksursem gelip cikmiyor. Hadi yerim gider dedim, olmadi. Asitli icecekte ictim oylede olmadi. Yerken hicbirsey hissetmiyorum, yedikten sonrada bir kac dakikaligna veya yarim saat rahatim ama sonra yutkundugumda hissediyorum. Bugun aksam telefonda birsey izlerken yutkundugumda battiginj hissettim. Agritmiyor kesinlikle. Ne aci va ne bisey ancak batiyor. Yani orda sanki birsey var. ben yaklasik bir aydir oksuruyorum ve bu sey olmadan once bogazim agriyordu, bademciklerim sistiginden. Tahris olmus olabilecegini dusunuyorum. Ancak tahrise de benzemiyor, tahris olsa yutkundugumda agrir degil mi? Babam sordu acaba sinek atmis olabilir mi diye.. Ben bilmiyordum boyle birsey oldugunu ve tam olarak bunun semptomlarini bulamadim.. Sinek attiysa emin degilim ancak bir kez sirkeli suyu gargara yaptim ancak tadi cok kotuydu, gercekten kotuydu bu yuzden vazgectim. Su an biraz korkuyorum cunku sinek kulaga attiginda sagir edebiliyormus. Peki eger bana yaptiysa, bogazimda problemler yasama riskim var mi? Kotu bir enfeksiyon kapma gibi... Ses tellerime zarar vermesi gibi... Lutfen yakin zamanda cevap verebilirseniz.. Gercekten korkuyorum cunku. Sizce sinek mi atti yoksa tahris mi? Eger sinek attiysa sirke disinda olan baska bir cozum var mi?

    YanıtlaSil
  8. Kola içerken bardağıma sinek kaçmış.Bende fark etmeden içtim.Boğazımda kaldığını hissediyorum.Ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Raki icin yada gargara yapin kurt birakabilir benim gibi berbat olursunuz benim oyle oldu oksurdum kac gun sonra burnum grip gibi kasindi sulandi akti berbat oldum kurt cikti 8 tane

      Sil
  9. Lutfen yardiiiiim benimde bogaza kurt atmis sinek uc gun oksurdum sonrasi iki uc gun sonra kurt cikti sirke yapiyorum solisyon kullaniyorum 8 tane cikti kurt kasiniyo burnum kurt yavrularmi nasil kurtulurum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yiğenimin boğazına sivri sinek yumurtasını bırakmış doktorlar ilaç tedavisi önerdiler ama hâlâ geçmedi bi önerisi olan var mı,ne yapmamız gerekiyor?

      Sil
  10. Lutfen yardiiiiim benimde bogaza kurt atmis sinek uc gun oksurdum sonrasi iki uc gun sonra kurt cikti sirke yapiyorum solisyon kullaniyorum 8 tane cikti kurt kasiniyo burnum kurt yavrularmi nasil kurtulurum

    YanıtlaSil
  11. çocukluğumda bu hastalıkla köyde onlarca kez karşılarştım genelde çobanlarda olurdu ve çözüm için sigara içirilir 2-3 günde geçerdi

    YanıtlaSil
  12. ARKADAŞLAR boğaza sinek kurt atmasının en güzel ilacı ŞEFTALİ YAPRAĞI şeftali yaprağını suda kaynatıp ılık bir şekilde birkaç gün içmektir en güzel ve doğal çözüm

    YanıtlaSil
  13. sirke olarak en etkili hangi sirke kullanılıyor ?

    YanıtlaSil
  14. Arkadaşlar sigara için bol bol dumanında boğuluyorlar tabi boğazınızdayda bizim köyde kumacık sıçması derler buna veyada rakı için eskiler hep böyle kurtuluyormuş bu illetten

    YanıtlaSil
  15. Benimde boğazıma kurt atmis 1 haftadir cekiyorun nefes alamiyorum öksürükten doktora ciktim ilac vardi gargara ama pek etkisni gormedim vr benden daha kurt felan çıkmadı ama soluk borumda büyük ihtimal cidden nefes alamiyorum acil yardim

    YanıtlaSil
  16. Benimde boğazıma kurt atmis 1 haftadir cekiyorun nefes alamiyorum öksürükten doktora ciktim ilac vardi gargara ama pek etkisni gormedim vr benden daha kurt felan çıkmadı ama soluk borumda büyük ihtimal cidden nefes alamiyorum acil yardim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Slm.benim kayinpederde de coban ve gecen sene bogazina sinek atmisti 3 gun oksurukten hic uyumadi en sonunda doktora gittik doktor sinek atmasini hic duymamis ama asist diye bi toz yazdi o aksam icti ve rahat uyudu ve oksuruk gecti tavsiye ederim hemen fayda ediyor

      Sil
  17. Slm.benim kayinpederde de coban ve gecen sene bogazina sinek atmisti 3 gun oksurukten hic uyumadi en sonunda doktora gittik doktor sinek atmasini hic duymamis ama asist diye bi toz yazdi o aksam icti ve rahat uyudu ve oksuruk gecti tavsiye ederim hemen fayda ediyor

    YanıtlaSil
  18. Merhaba benim gözüme sinek kurt atmış acilde temizlediler tek tek çıkardılar ama sanırım burnuma geçti bir haftadır hapşırık tıksırık şimdide kımıldadığını hissediyorum gözden burna geçermi acaba yanıtlarmısınız

    YanıtlaSil
  19. Yarım saat kadar oluyor esnemek için ağzımı açtım tam kapatırken gözümün önunden bir sinek geçti agzıma bişey attığını fark ettim hemen ağzımı silmeye başladım elime 10 tane felan kurt gibi bişey geldi kalanı ağzıma gitmiş öksürmekten duramıyorum ne yapmam lazım yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu oku kardeş .. leğen e su doldurulacak diye başlayan yorum

      Sil
  20. Gözüme sinek kaçtı çıkardım ama hala hapşırıyorum burnum kaşınıyo boğazım gıdıklanıyo ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  21. Benim oğluma bugün gözüne sinek atmış onbir yasinda gözü kıpkırmızı oldu suçlanıyor ortalığı bile bakmıyor ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
  22. Arkadaşlar aynı durum bugün bana oldu kaç saattir öksürüyorum bugazimda biseyler kıpırdıyor sanki sirke ile gargara yaptım geçmedi hastaneye gittim buhar verdi doktor gene geçmedi acil bi çözüm istiyorum kesin bisey olsun kurtlanmak istemiyorum...

    YanıtlaSil
  23. Benim 2. Gunum sirke ve gargara kullaniyorum

    YanıtlaSil
  24. Annemin boğazına sinek sıçtı bir haftadır öksürükten duramıyor doktor fayda etmedi acil yardım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu oku kardeş kesin çözüm bikac dakika sonra bişe kalmicak

      Sil
  25. Dostum bortane kumacik otu diye bir ot var onu kullanma şekli konusunda yardımcı olabilirim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatih kardesim kumacık otundan elinde var mi varsa alabilir miyim senden

      Sil
    2. Var herhalde yengen yarın bakacak watsapin varsa yazarsan ararim

      Sil
  26. Var herhalde yengen bakacak yarın haber veririm watsapin varsa ordan gorusuruz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bir haftadır perişan haldeyim elinizde hala var mi o ottan rica etsem gönderir misiniz

      Sil
    2. Fiyatı neyse rica ediyorum beyefendi gozumde vardı kurt temizledi doktor burnunda var hissediyorum ama göremedi bisey . Bu ottan hala varsa lütfen numara yazar misiniz

      Sil
  27. O otu ve biraz koyun keçi iç yağı bir leğene su doldurup koyacaksınız.. şu dolu leğenin ortasına bir yüksek taş koyun taşın üzerine tabak otabagin içine kömür atın biraz.. kömüre o adını bilmediğim otttan bikac parça atıp birazda iç yağı atacaksınız kömürün üzerine .. ve boğazı na sinek lavra atılana şahıs leğene eğilecek başına bir çarşaf atacak . Atesteki dumanı nefes alıp içine çekecek bikac defa çektiğinde boğazındaki binlerce kurtçuk legendeki suya dökülecek.. benim başıma geldi ve okadar şaşırdım nasıl oluyor milyonlarca yumurta boğazından fışkırıyor leğene legendeki su bembeyaz kurtçuk oluyor.. olayın tek çözümü bu..

    YanıtlaSil
  28. 05425241139.. bu Numaradan ulaşabilir arkadaşlar yorumdan anlamayana anlatırım kurtulsun o illetten

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumacik otunun ne olduğunu bilmiyorum ilk defa duydum. Rica etsem fotoğrafı varsa atar misiniz belki bizde vardır.

      Sil
  29. Merhaba benimde dün gözüme sanırım sinek kurt attı bugün gözüm davul gibi şişti doktora gittim hiçbir şey yapmadı sadece buz köy dedi.şimdi burnumdada akıntı var ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözünün üzerin et bırak bi kaç saat içinde kurt yapisir

      Sil
    2. Ìc kısmami yok sa göz kapağının üzerinemi

      Sil
  30. Biz koyun otlatırken kumacık diye bir sin gündüz sıcağında uyursan ağıza sıvı halinde yumuklar kurt halini alırdı bizde sirke icerdik

    YanıtlaSil
  31. Kumacık otu elinde olan var mı aktarda bulamadım gönderirseniz çok sevinirim kargo ücretini öderim

    YanıtlaSil
  32. Tıpta Bi ilacı yokmu bunun

    YanıtlaSil
  33. Kumacik otu nerden bulacaz

    YanıtlaSil
  34. Benim oğlum 6 yaşında sinek boğazına kurt kuti öksürükten duramiyo ne yapabilirim lütfen yardımcı olun

    YanıtlaSil
  35. Benim burnuma kurt attı çaresini bilen varsa yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  36. Sinek burnuma kurt attı gözlerim sulanıyor, burnum akıyor. Tavsiyesi olan varsa çok memnun olurum.

    YanıtlaSil
  37. Kumacik otunun resmini atabilirmisin yeğenimin boğazına atti

    YanıtlaSil
  38. Arkadsar gözüme sinek kürt attı .dema cilde bitanem aldılar. Hala a iyi ama buseferde boğazım çok kötü oldu osuruktan duramıyorum. Naparsam geçer nolur yardımcı olun

    YanıtlaSil
  39. Sinek ilacı sıkın ağzınıza ben denedim gayet ise yarıyor tarihî gecik olmasın

    YanıtlaSil
  40. Kumacık otunu bulun bir at nalı bulun onu ateşte tavlandırın taze yagı nalın üstüne koyun ve erimeden kumacık otunun tohumunu üstüne atın kola şişesini kesin ve tumana tutun sonra içinize çekin ve sürekli öksürün duman bitene kadar bunu 3 4 defa uygulayın doktor felan boş kesin cözüm

    YanıtlaSil
  41. Arkadaşlar boğazıma sinek kurt attı çok fena öksürüyorum kesin çözüm ne tavsiye edersiniz acil dönüş yapılırsa sevinirim

    YanıtlaSil